ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!! - ByTheWay Forums
 
 
 
ByTheWay Forums
     

Left Nav Εγγραφή Συχνές Ερωτήσεις Συχνές Ερωτήσεις Ημερολόγιο Σημειώστε όλα τα forums ως διαβασμένα Right Nav

Left Container Right Container
 

Επιστροφή   ByTheWay Forums > Βασική κατηγορία > Πολιτικά, Οικονομικά και Νομικά θέματα

Πολιτικά, Οικονομικά και Νομικά θέματα Θέματα για την Πολιτική, την οικονομία και τους νόμους.

Απάντηση στο θέμα
 
Εργαλεία Θεμάτων Αξιολογήστε το θέμα Τρόποι εμφάνισης
Παλιά 11-05-2009, 22:34   #1
ErEtZuM
Senior Member
Το avatar του χρήστη ErEtZuM
 

Προεπιλογή ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Μάθετε τα δικαιώματα που έχετε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος και
προστατεύστε την τσέπη σας!

Έχει συμβεί σε όλους μας να αγοράσουμε ένα προϊόν και σύντομα να εμφανίσει
προβλήματα στη λειτουργία του. Όταν, όμως, ζητήσουμε την επισκευή του χωρίς χρέωση, συμβαίνει ένα παράδοξο φαινόμενο: οι πωλητές και οι υπάλληλοι που ήταν τόσο χαμογελαστοί και καθησυχαστικοί κατά την αγορά του προϊόντος, αλλάζουν πλήρως πρόσωπο! Η πιο συνηθισμένη απάντηση τους είναι πως την τάδε λειτουργία ή το τάδε ελάττωμα «δεν το καλύπτει η εγγύηση». Αποτέλεσμα;
Μας δίνουν τις εξής επιλογές: Είτε να πληρώσουμε για την επισκευή είτε να...
ανεχθούμε την ελαττωματική λειτουργία εφ' όρου ζωής.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτές οι επιλογές μας. Ο Αστικός Κώδικας από το 2002
εναρμονίσθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και μας παρέχει ορισμένα
δικαιώματα. Αν και λίγοι άνθρωποι τα γνωρίζουν, στην πραγματικότητα μπορεί
να τα ασκήσει ο καθένας από εμάς! Διαβάστε για αυτά, ασκήστε τα και
προστατέψτε την τσέπη σας!

1. Πότε ένα προϊόν θεωρείται «ελαττωματικό»;

«Ελαττωματικό» θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν
έχει τις «συμφωνημένες ιδιότητες». Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως όταν
αγοράζουμε ένα αντικείμενο, ο πωλητής μας το περιέγραψε ή μας ανέφερε
συγκεκριμένες λειτουργίες του ή το διαφήμισε στην τηλεόραση ή τοποθέτησε
καρτελάκι επάνω του με τις ιδιότητες του κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες
θεωρούνται «συμφωνημένες ιδιότητες». Αν έστω και μία από αυτές δε λειτουργεί
στην εντέλεια, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο «ελαττωματικό».

2. Σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ αν το προϊόν που αγόρασα είναι ελαττωματικό;


Αν αγοράσατε ένα προϊόν και αποδείχθηκε ελαττωματικό, έχετε τα δικαιώματα
του Αστικού Κώδικα... Αυτά μπορείτε να τα ασκήσετε μόνοι σας, προφορικά ή
γραπτά, χωρίς να χρειάζεται δικηγόρος.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το κατάστημα
αγοράς. Σύμφωνα με το νόμο, αυτοί είναι οι υπεύθυνοι να επανορθώσουν το
ελάττωμα, γιατί αυτοί έχουν συνάψει τη «σύμβαση πώλησης» μαζί σας.

Αν για παράδειγμα αγοράσατε από τον Κωτσόβολο μία τηλεόραση Sony, αυτός που
ευθύνεται για να επανορθώσει το ελάττωμα, είναι ο Κωτσόβολος, και όχι η
Sony. Άρα, όταν μιλήσετε στους πωλητές στον Κωτσόβολο, αν αυτοί σας
παραπέμψουν στη Sony, με την αιτιολογία ότι «ο κατασκευαστής παρέχει την
εγγύηση και εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη» αυτό είναι παράνομο! Ο λόγος
είναι πως ο νόμος επιβάλλει σε οποιονδήποτε πουλάει κάτι, να αναλαμβάνει την
ευθύνη για αυτό που πουλάει, ακριβώς επειδή κερδίζει μέσω αυτού.

3. Αν το προϊόν έχει «εγγύηση» σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;

Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων, πχ. η sony,
η delongh i, η apple κλπ. Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας
παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο
κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος! Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του
κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος «διπλής
προστασίας»: έχετε το «δικαίωμα επιλογής» μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων
που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.

Ας πάρουμε το παράδειγμα με την ελαττωματική τηλεόραση Sony που αγοράσατε
από τον Κωτσόβολο. Έστω ότι ένα μήνα μετά την αγορά, η τηλεόραση δε
λειτουργεί. Επιστρέφετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την
τηλεόραση, χωρίς να σας χρεώσουν τίποτα.
Αν σας παραπέμψουν στη Sony, εξηγείστε ευγενικά πως ο νόμος υποχρεώνει τον
πωλητή, δηλαδή τον Κωτσόβολο, να διορθώσει το ελάττωμα. Το αν η Sony παρέχει
μία έξτρα εγγύηση είναι θέμα άσχετο και απλά καθιστά εσάς πιο
εξασφαλισμένους. Δεν αναιρεί τη νομική υποχρέωση του Κωτσόβολου να διορθώσει
το ελάττωμα! Άρα, αν θέλει o Κωτσόβολος να κάνει χρήση της εγγύησης της
Sony, μπορεί με δικά του έξοδα να στείλει την τηλεόραση στην αντιπροσωπεία
της Sony. Εσείς, πάντως, δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα απολύτως!

4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;

Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:
Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του
πράγματος με άλλο
Β. Να μειώσει το τίμημα
Γ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση

Με απλά λόγια, συνεχίζοντας το παράδειγμα με την τηλεόραση, πηγαίνετε στον
Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση. Αν η διόρθωση δε λύνει
το πρόβλημα, μπορείτε να απαιτήσετε να σας την αντικαταστήσουν, δηλαδή να
σας δώσουν άλλη τηλεόραση ίδιας μάρκας και μοντέλου.

Αν ισχυρισθούν πως δεν υπάρχει καμία άλλη ίδια τηλεόραση στο κατάστημα, τότε
θα ασκήσετε το «δικαίωμα μείωσης του τιμήματος». Αυτό σημαίνει πως έχετε τη
δυνατότητα να απαιτήσετε να σας επιστρέψουν ένα τμήμα από τα χρήματα που
καταβάλατε, ώστε η νέα αξία να ανταποκρίνεται στην ελαττωματική τηλεόραση.

Αν, όμως, δεν επιθυμείτε να κρατήσετε την ελαττωματική τηλεόραση τότε
μπορείτε να ασκήσετε το λεγόμενο «δικαίωμα υπαναχώρησης» από τη σύμβαση.
Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να πείτε «δηλώνω πως υπαναχωρώ από τη σύμβαση»
και να επιστρέψετε την τηλεόραση απαιτώντας να σας επιστρέψουν τα χρήματα.

5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;

Στο σημείο αυτό υπάρχουν ίσως οι μεγαλύτερες παρανοήσεις. Ο νόμος δίνει
προθεσμία 2 χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα. Αυτό σημαίνει
πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια!

Πολλά καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια των πολιτών και θέτουν διάφορες
προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες..
Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο», «επιστροφή του προϊόντος μέσα σε 14 μέρες
για να σας το αντικαταστήσουμε» κλπ. Αν το κατάστημα ισχυρισθεί κάτι τέτοιο,
με ψυχραιμία εξηγείστε πως ο νόμος σας παρέχει τα δικαιώματα για δύο χρόνια
και απειλείστε να τους καταγγείλετε.

*Συνημμένο: Υπόδειγμα καταγγελίας (Αρχείο Word
30K)<http://www.tvxs.gr/download.php?f=wt_3915_090124.doc>
*

Τέλος, σας παραθέτω τα παρακάτω τηλέφωνα για πιθανές καταγγελίες:
Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτή 210 3632443
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης) 1520
Ένωση Καταναλωτών-Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) 210 3304444, 2310 257776

Cogito Ergo Sum

Γυναικα στο τιμονι, ο χαρος σε ζυγωνει..

Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ErEtZuM : 11-05-2009 στις 22:36.
Ο χρήστης ErEtZuM δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Οι ακόλουθοι 19 χρήστες είπαν "ευχαριστώ" στον/ην ErEtZuM για αυτό το χρήσιμο ποστ:
Billytheking (11-05-2009), EchiDNA (12-05-2009), Gioher (12-05-2009), Marlboro (21-07-2009), aetos (07-06-2011), aggelikh999 (18-09-2012), bagg21 (11-05-2009), giokou (04-01-2010), jgeorg2003 (12-05-2009), kiachios (04-05-2010), kok8 (08-06-2011), nectons (12-05-2009), panlaw (12-05-2009), sotkar (12-05-2009), thomasskoy (11-05-2009), vanbuuren (07-06-2011), zoforos (07-06-2011), Κουκλάκις (12-05-2009), Τόνια (12-05-2009)
Sponsored Links
Παλιά 11-05-2009, 23:05   #2
Billytheking
Ομάδα Διαχείρισης
Το avatar του χρήστη Billytheking
 

Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Πολύ καλό και χρήσιμο φίλε!!!!


Μπράβο.


iPhone 4: iOS 5.1.1
(
J
ailbroken!!!)
Sygic, Navigon
Ο χρήστης Billytheking δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 12-05-2009, 13:43   #3
nectons
Ομάδα Διαχείρισης
Το avatar του χρήστη nectons
Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Μπράβο! Ευχαριστούμε.

Το κάνουμε και υπόμνημα να το βλέπουν όλοι.

Έχετε iPhone η συσκευή Android? Δοκιμάστε το Forum Runner και το Τapatalk ! Με push notifications δεν θα χάνετε ποτέ κανένα θέμα που παρακολουθήτε!

Αν σας αρέσει το οποιοδήποτε θέμα στο bytheway πατάτε στο εικονίδιο στην αρχή του κάθε θέματος. Έτσι μοιράζεστε το θέμα απλά και γρήγορα με τις επαφές σας στο facebook η το twitter γρήγορα, εύκολα και το σημαντικότερο βοηθάτε την κοινότητά μας!




Ο χρήστης nectons δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 20-05-2009, 14:48   #4
panlaw
Moderator
Το avatar του χρήστη panlaw
 

Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Αυτά δεν με συμφέρουν. Αν αγοράσετε ελαττωματικό προιόν, συμβουλευτείτε δικηγόρο!

Women make the best psychoanalysts until they fall in love. After that they make the best patients.
Ο χρήστης panlaw δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 20-07-2009, 19:35   #5
jjavram
Member
Το avatar του χρήστη jjavram
 
Μηνύματα: 35
Downloads: 17
Uploads: 0
Thanks: 39
Thanked 41 Times in 15 Posts
Rep Power: 0 Rep: jjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to behold

Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Για σας,
Ωραία όλα αυτά αλλά σχετικά με το Υπόδειγμα καταγγελίας, καλό είναι να δώσετε και την διεύθυνση του τόσο του Υπουργείο Ανάπτυξης-Γενική Γραμματεία Καταναλωτή όσο και του Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. γιατί έχω ένα τέτοιο πρόβλημα και θέλω να κάνω την ανάλογη καταγγελία.-
Ευχαριστώ
Ο χρήστης jjavram δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 20-07-2009, 19:43   #6
Gioher
Ομάδα Διαχείρισης
Το avatar του χρήστη Gioher
 

Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από jjavram Εμφάνιση μηνυμάτων
Για σας,
Ωραία όλα αυτά αλλά σχετικά με το Υπόδειγμα καταγγελίας, καλό είναι να δώσετε και την διεύθυνση του τόσο του Υπουργείο Ανάπτυξης-Γενική Γραμματεία Καταναλωτή όσο και του Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. γιατί έχω ένα τέτοιο πρόβλημα και θέλω να κάνω την ανάλογη καταγγελία.-
Ευχαριστώ
Γενική γραμματεία καταναλωτή http://www.efpolis.gr/

ΕΚΠΟΙΖΩ http://www.ekpizo.gr/

και στις δύο ιστοσελίδες μπορείς να κάνεις online την καταγγελία σου φίλε μου

O έξυπνος ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ, ο πονηρός ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ, ο ηλίθιος ΕΠΙΜΕΝΕΙ

Είμαστε ελληνικό φόρουμ και γράφουμε ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ


Rom: Artemis v10 ELL by sternas
Radio: 2.10.50.28_2

Ο χρήστης Gioher δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Οι ακόλουθοι 2 χρήστες είπαν "ευχαριστώ" στον/ην Gioher για αυτό το χρήσιμο ποστ:
Billytheking (21-07-2009), kiachios (20-07-2009)
Παλιά 20-07-2009, 21:48   #7
jjavram
Member
Το avatar του χρήστη jjavram
 
Μηνύματα: 35
Downloads: 17
Uploads: 0
Thanks: 39
Thanked 41 Times in 15 Posts
Rep Power: 0 Rep: jjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to beholdjjavram is a splendid one to behold

Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Ευχαριστώ για την άμεση απαντηση.-
Ο χρήστης jjavram δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Παλιά 08-06-2011, 13:08   #8
zoforos
Ομάδα Διαχείρισης
Το avatar του χρήστη zoforos
 

Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Δικαιώματα αγοραστή σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος


Με αφορμή πάρα πολλά παράπονα που διάβασα σε πολλά fora για σοβαρά ελαττώματα σε καινούρια προϊόντα, όπως Η/Υ, αυτοκίνητα κλπ., που φέρνουν τους ιδιοκτήτες τους στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, δημοσίευσα αρχικά σε μερικά fora όπου είμαι μέλος, και δημοσιεύω τώρα και εδώ το παρόν άρθρο, με την ελπίδα να βοηθήσω όλους στην γνώση των δικαιωμάτων που έχουν σε αυτές τις περιπτώσεις, σύμφωνα με το νόμο.

Τα δικαιώματα των αγοραστών χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: Αυτά που προβλέπονται απευθείας από το νόμο και αυτά που προβλέπονται στην εγγύηση που χορηγεί ο εκάστοτε κατασκευαστής/εισαγωγέας.

Α. Δικαιώματα του αγοραστή που πηγάζουν απευθείας από το νόμο.

Τα δικαιώματα αυτά προβλέπονται στον Αστικό Κώδικα, ο οποίος είναι από τους πιο θεμελιώδης νόμους του κράτους μας, καθώς ρυθμίζει πάρα πολλά θέματα της συμβίωσής μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα δικαιώματα αυτά πηγάζουν απευθείας από το νόμο και δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με την τυχόν εγγύηση που δίνει ο κατασκευαστής/εισαγωγέας/πωλητής του προϊόντος. ΟΛΑ τα δικαιώματα ισχύουν και ασκούνται ΜΟΝΟ κατά του πωλητή, δηλ. της εταιρείας (dealer, αντιπροσώπου) από την οποία αγοράσαμε το αυτοκίνητο, και ΟΧΙ κατά του εισαγωγέα ή του κατασκευαστή ή οποιουδήποτε άλλου εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου/συνεργείου.

Ο Αστικός Κώδικας, που μεταξύ άλλων ρυθμίζει τα σχετικά με την πώληση, τροποποιήθηκε το 2002, σε συμμόρφωση με αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Οδηγία (44/1999), στηρίζοντας ΔΡΑΣΤΙΚΑ τον αγοραστή εφεξής.

Ο Αστικός Κώδικας ορίζει λοιπόν στο άρθρο 534: «Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.»

Στο άρθρο 535 ορίζει ποια είναι τα πραγματικά ελαττώματα: «Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει στον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως:

1. δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή που έχει γίνει από τον πωλητή ή στο δείγμα ή υπόδειγμα που ο πωλητής είχε παρουσιάσει στον αγοραστή

2. δεν είναι κατάλληλο για το σκοπό της συγκεκριμένης σύμβασης και ιδιαίτερα για τη σύμφωνη με το σκοπό αυτόν ειδική χρήση

3. δεν είναι κατάλληλο για τη χρήση για την οποία προορίζονται συνήθως πράγματα της ίδιας κατηγορίας

4. δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις δημόσιες δηλώσεις του πωλητή, του παραγωγού ή του αντιπροσώπου του,στο πλαίσιο ιδίως της σχετικής διαφήμισης ή της επισήμανσης, εκτός αν ο πωλητής δεν γνώριζε ούτε όφειλε να γνωρίζει τη σχετική δήλωση».


Η 3η και κυρίως η 4η περίπτωση είναι η πιο σημαντική: Δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας.

Στο άρθρο 537 ορίζεται μάλιστα ότι (το λέω με απλά λόγια) αν το πράγμα εμφάνισε ελαττώματα μέσα σε ένα εξάμηνο από την αγορά του, θεωρούνται τα ελαττώματα αυτά ότι υπήρχαν κατά την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή, δηλ. εξ αρχής.

Ποια είναι τα δικαιώματα του αγοραστή στις παραπάνω περιπτώσεις; Ορίζονται ξεκάθαρα και άνευ ουδεμίας αμφιβολίας στο άρθρο 540 ΑΚ:
«Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του:

1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες

2. να μειώσει το τίμημα

3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή».


Στο άρθρο 541 ΑΚ ορίζεται επίσης ότι: «Ο αγοραστής μπορεί, αν διαπιστωθεί αργότερα και άλλο ελάττωμα, να ασκήσει εκ νέου ένα από τα δικαιώματα του προηγούμενου άρθρου. Το ίδιο ισχύει και όταν λείπει συνομολογημένη ιδιότητα».

Στο άρθρο 543 μάλιστα ορίζεται ότι αν το ελάττωμα υπάρχει κατά την παράδοση ή μέσα στο εξάμηνο από αυτήν, ο αγοραστής έχει δικαίωμα αποζημίωσης και για την επιπλέον ζημία που υπέστη εξ αιτίας του ελαττωματικού πράγματος! Π.χ. απώλεια εισοδήματος λόγω απώλειας χρόνου στα συνεργεία!

Αναφέρω ένα παράδειγμα με βάση τα ανωτέρω, στηριζόμενος σε πάρα πολλά παράπονα που διάβασα σε fora αυτοκινήτων: Εάν εμφανιστεί σοβαρό πρόβλημα στον κινητήρα, το οποίο δεν επισκευάζεται παρά την πρώτη ή δεύτερη προσπάθεια του εξουσιοδοτημένου συνεργείου, ή εάν το πρόβλημα εξ αρχής είναι μη επισκευάσιμο, ή αν απαιτεί δυσανάλογα μεγάλο χρόνο και ταλαιπωρία του αγοραστή, ο τελευταίος μπορεί να απαιτήσει άμεσα αντικατάσταση όλου του αυτοκινήτου, διότι ο κινητήρας είναι το πιο βασικό (ουσιώδες) μέρος του. Ή μπορεί να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, δηλ. να απαιτήσει να πάρουν πίσω το αυτοκίνητό του και να του δώσουν όλα τα χρήματα που είχε πληρώσει για την αγορά του. Ή να απειλήσει ότι αν δεν αλλάξουν αμέσως κινητήρα, θα προβεί σε μία από τις παραπάνω ενέργειες.

Από πλευράς διαδικασίας, τα δικαιώματα αυτά ασκούνται με αποστολή ενός εξωδίκου προς τον πωλητή. Εάν ο πωλητής ωστόσο δεν συμμορφωθεί, απαιτείται προσφυγή στο δικαστήριο με άσκηση αγωγής.

Όλα τα παραπάνω δικαιώματα του αγοραστή, παραγράφονται μετά διετία από την παράδοση του πράγματος, δηλ. ο αγοραστής έχει δύο χρόνια καιρό από την παράδοση για να τα ασκήσει, αλλιώς χάνονται. Από εκεί και πέρα μένει μόνο η επιπλέον εγγύηση που τυχόν δίνει κάθε πωλητής/κατασκευαστής/εισαγωγέας, οπότε ισχύουν οι όροι που προβλέπονται στην εγγύηση αυτή (βλ. Κεφάλαιο Β).

Δηλ. ανεξαρτήτως της εγγύησης που δίνει ο κάθε κατασκευαστής, για οποιοδήποτε κινητό πράγμα αγοράζουμε, από κινητό τηλέφωνο μέχρι στερεοφωνικό μέχρι ψυγείο μέχρι αυτοκίνητο, ο νόμος προβλέπει υποχρεωτική εγγύηση του πωλητή προς τον αγοραστή δύο ετών!

Να αναφέρω επίσης ότι δυστυχώς ο συνήγορος του καταναλωτή όπως και ο συνήγορος του πολίτη, δεν έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες ως προς την επίλυση προβλημάτων, μπορεί μόνο να χορηγήσουν συστάσεις και ενδεχομένως να προτείνουν επιβολή διοικητικών ποινών, αλλά ΔΕΝ μπορούν να επιλύσουν αποφασιστικά συγκεκριμένο πρόβλημα. Αυτή την εξουσία την έχουν ΜΟΝΟ τα δικαστήρια, όπου προσφεύγει ο πολίτης που αισθάνεται αδικημένος.


Β. Δικαιώματα του αγοραστή που πηγάζουν από την εγγύηση που χορηγεί ο εκάστοτε κατασκευαστής/εισαγωγέας/πωλητής του προϊόντος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα δικαιώματα αυτής της κατηγορίας στηρίζονται αποκλειστικά στην εγγύηση που χορηγεί ο κατασκευαστής/εισαγωγέας/πωλητής και ασκούνται ΜΟΝΟ κατά αυτού που τη χορηγεί. Εάν λοιπόν την εγγύηση δίνει ο κατασκευαστής/εισαγωγέας αλλά όχι και ο πωλητής (dealer, αντιπρόσωπος), τα δικαιώματα αυτής της κατηγορίας δεν μπορούν να ασκηθούν κατά του συγκεκριμένου πωλητή/αντιπροσώπου.

Για την κατηγορία αυτή δικαιωμάτων δεν υπάρχουν πολλά πράγματα να παραθέσουμε. Το θέμα ρυθμίζεται από το νόμο 2251/1994 «Για την προστασία του καταναλωτή», όπως αυτός τροποποιήθηκε επίσης το 2002 σε συμμόρφωση με την οδηγία 44/1999 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο άρθρο 5 του νόμου αυτού προβλέπονται κάποιες ρυθμίσεις σχετικά με την εγγύηση ενός προϊόντος.

Συγκεκριμένα στην § 3 ορίζεται ότι «Σε περίπτωση προμήθειας καινουργών προϊόντων με μακρά διάρκεια (διαρκή καταναλωτικά αγαθά), η παροχή γραπτής εγγύησης είναι υποχρεωτική». Τέτοια προϊόντα φυσικά είναι και τα αυτοκίνητα.

Στο ίδιο άρθρο και στις §§ 4 και 5 προβλέπονται οι πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές ρυθμίσεις προς όφελος του αγοραστή/καταναλωτή:
"4. Η παράβαση των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου δεν θίγει το κύρος της εγγύησης, την οποία ο καταναλωτής μπορεί να επικαλεσθεί και να απαιτήσει την τήρησή της. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό.
5. Σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται η εφαρμογή των διατάξεων του Αστικού Κώδικα για την ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων. Εκ των προτέρων παραίτηση του καταναλωτή από την προστασία του κατά τις διατάξεις αυτές είναι άκυρη."


Ο νόμος λοιπόν είναι σαφής: Η εγγύηση ανανεώνεται εξ ολοκλήρου για το νέο ανταλλακτικό που τοποθετήθηκε. Δηλ. η εγγύηση για το ανταλλακτικό ξεκινάει από την αρχή για χρονικό διάστημα ίσο με την αρχική. Αν για παράδειγμα δίνεται τριετής εγγύηση για το αυτοκίνητο και στα 2,5 χρόνια αλλαχθεί ο κινητήρας, ο κινητήρας έχει εγγύηση για άλλα τρία χρόνια, είτε αρέσει στον προμηθευτή, είτε όχι. Το σκεπτικό του νομοθέτη ήταν ότι αν ένα πράγμα είναι ελαττωματικό και το διορθώνεις, θα πρέπει η επιδιόρθωση να είναι σωστή και σοβαρή, και όχι να κοροϊδεύεις τον καταναλωτή προσπαθώντας απλώς να περάσει η αρχική εγγύηση που δίνεις.

Επισημαίνω επίσης ότι, όπως ρητά καθορίζεται στον παραπάνω νόμο, σε κάθε περίπτωση υπερισχύουν οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα, δηλ. ο πωλητής δεν μπορεί να αποφύγει την ευθύνη του δίνοντας μικρότερη εγγύηση ή με πιο ασύμφορους όρους για τον αγοραστή.

Από πλευράς διαδικασίας άσκησης των δικαιωμάτων αυτής της κατηγορίας, ισχύουν τα ίδια με την πρώτη κατηγορία.


Ελπίζω να βοήθησα όλους όσοι έχουν προβλήματα με το καινούριο αντικείμενο του πόθου το οποίο αγόρασαν και δυστυχώς γι' αυτούς αποδείχθηκε ελαττωματικό.

Αν αναρωτιέστε σε ποια βάση στηριζόμενος αναφέρω τα παραπάνω, να σημειώσω ότι το παραπάνω άρθρο αποτελεί πόνημα προσωπικής εργασίας, και δεν αποτελεί αντιγραφή από οπουδήποτε αλλού.
ΠΗΓΗ:
http://dimgr-rodos.blogspot.com/2007/06/blog-post.html

Μην κάνεις στους άλλους , ότι δεν σου αρέσει να σου κάνουν!
ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΟΥ! SAMSUNG OMNIA i900 ROM: BDHJ3 RADIO: PUJA1
Ο χρήστης zoforos δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Οι ακόλουθοι 5 χρήστες είπαν "ευχαριστώ" στον/ην zoforos για αυτό το χρήσιμο ποστ:
Billytheking (25-09-2012), aggelikh999 (18-09-2012), kok8 (08-06-2011), leoman (08-06-2011), thomasskoy (08-06-2011)
Παλιά 18-09-2012, 22:08   #9
aggelikh999
Junior Member
Το avatar του χρήστη aggelikh999
 
Μηνύματα: 11
Downloads: 0
Uploads: 0
Thanks: 23
Thanked 21 Times in 7 Posts
Rep Power: 0 Rep: aggelikh999 is just really niceaggelikh999 is just really niceaggelikh999 is just really niceaggelikh999 is just really niceaggelikh999 is just really nice

Προεπιλογή Απάντηση: ΝΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ!!

Πολύ κατατοπιστική κ εμπεριστατωμένη η ανάλυση ενός τόσο σοβαρού θέματος.
Με βοηθήσατε πολύ στο να βρώ τη λύση σε κάποιο πρόβλημα που αντιμετώπιζα.
Τόσο από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή όσο και από το Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ
η ανταπόκριση ήταν άμμεση κ αποτελεσματική.Ευχαριστώ.
Ο χρήστης aggelikh999 δεν είναι συνδεδεμένος   Απάντηση με παράθεση
Ο ακόλουθος χρήστης ευχαρίστησε τον/ην χρήστη aggelikh999 Για αυτό εδώ το μήνυμα:
Κουκλάκις (19-09-2012)
Απάντηση στο θέμα

Bookmarks

Tags
για, δικαιωματα, ελαττωματικο, νομικα

Εργαλεία Θεμάτων
Τρόποι εμφάνισης Αξιολογήστε αυτό το θέμα
Αξιολογήστε αυτό το θέμα:

Δικαιώματα - Επιλογές
BB code is σε λειτουργία
Τα Smilies είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts


Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 07:30.


Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Style Copyright: Insert for ByTheWay www.insert.gr
Names, Logos, Trademarks: Όλα τα εμπορικά σήματα, διακριτικά, ονομασίες προϊόντων, ονόματα εταιρειών, γραφικά και λογότυπα που αποτελούν κατοχυρωμένα σήματα και προϊόντα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων και εμφανίζονται στην ιστοσελίδα, ανήκουν στους αντίστοιχους ιδιοκτήτες τους και εμπίπτουν στη δική τους σφαίρα ευθύνης και η εμφάνισή τους στον διαδικτυακό μας τόπο δεν αποτελεί και δε θα πρέπει να εκλαμβάνεται ως μεταβίβαση, ή εκχώρηση άδειας, ή δικαιώματος χρήσης τους.
ByTheWay copyright 2007-2013Ad Management plugin by RedTyger